zondag 3 februari 2008

Still Alive and Kickin'

Heeey allemaal!

Jaaa, ik leef nog! Ik ben zo'n twee uur verwijderd van de bewoonde (internet)wereld dus daarom was het wat moeilijk contact met jullie te nemen!
Met mij gaat alles goed. De mensen zijn hier allemaal heel lief. Hoewel ik hier alleen naartoe ben gekomen, ben ik eigenlijk nooit alleen. Er is steeds wel iemand om mee te praten. (hoewel het Spaans toch moeizamer gaat dan verwacht)

Momenteel is het in Bolivia nog zomervakantie. Het schooljaar begint op 11 februari. Ondertussen ben ik nog wat aan het recupereren van de hoogte en van de reis. In de hoofdstad van Bolivia, La Paz, was ik erg ziek. Ik kon geen 5 meter meer wandelen!
Een Boliviaanse militair heeft me dan geholpen met mijn bagage en allemaal. En het was al snel helemaal over toen 'de Padre' me in Sucre stond op te wachten met een thermos vol cocathee! Leve de cocathee dus!

Verder zijn de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar volop bezig: boeken vermaken, de winkel in orde brengen, ... Ik heb dus genoeg om handen.

Maar ik zal jullie laten nu. Tijd voor CARNAVAL! Ja hoor, 3 dagen volop feest!
Ik kom woensdag of donderdag terug om een verslag te geven van de voorbije dagen.

Hoe jullie goed!

Tot later!

8 opmerkingen:

timvuylsteke zei

Hey Stephanie,

Coca thee heeft me idd ook al veel geholpen, had tzelfde probleem in La Paz, ben momenteel nog in Oruro voor carnavafestival, echt de moeitte, kvertrek morgen naar Potosi om daarna nr Chili te gaan, zal waarschijnlijk nt meer in Caiza geraken, wat tijd tekort, zal je avonturen blijven volgen, heel veel succes alleszinds,

Groetjes,
Tim

brigitte zei

Hallo Stephanie
Ben blij dat je reis goed verlopen is,we zijn altijd bang om alleen te reizen,maar vriendelijkheid en helpende handen zijn er overal,bij ons ook denk je?waarschijnlijk wel alhoewel???
Je zal het rustig moeten doen, gelukkig heb je nog een beetje tijd om je aan te passen,drink maar veel cocathee,coca heb ik nooit thuis maar als we in Afrika reizen dan heb ik die ook nodig.
Hier in ons landje altijd hetzelfde,maar ze voorspellen toch vr volgende week 11à13 graden. En bij jou welk temperatuur heb je overdag felle zonnestralen zeker en s'nachts??
Ben bennieuwd naar je volgende brief,na je 3 dagen feest geniet ervan en groetjes
Tante Brigitte

Unknown zei

Dag jongedame,
Blij om te horen dat je veilig toegekomen bent. Was zooo moeilijk om je achter te laten in New York! Rust maar mooi uit en genieten van carnaval hoor ;)

Dikke zoen,
Nils

Edith zei

Hoi steph ,
Inderdaad leuk dat je goed gearriveerd bent , nu direct nog eens 30 uur terug zou je niet zien zitten zeker , haha ,zeg voor een leek als ik wat is cocathee?? is dat hetzelfde als coca cola??
Groetjes van thuis !!
Edith

brigitte zei

Hallo Iedereen,
een woordje uitleg over de cocathee
de cocablaren worden al 7000 jaren gebruikt dr de plaatselijke bevolking als je nu een kopje cocathee drinkt kan dit echter wonderen verichten,,dit komt doordat de coca de opname van zuurstof dr het bloed bevordert,waardoor de vershijnselen van hoogteziekte afnemen.Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat dr het gebruik van alcali(een kalkrijkestof,meestal vervaardigd uit de as van verbrande planten. een acullicu zonder alcali is als eten zonder zout. De substantie helpt ook om de bitterheid v/d bladeren te verdrijven.Sommige niet ingewijden nemen daar suiker voor(of doen suiker in hun cocathee. Dit is een ernstig inbreuk op de etiquette en een belediging vr de traditionele normenDe cocaine in de coca wordt omgezet in ecgonine,een stof die gemakkelijk wordt afgebroken dr het lichaam.Het blad dient als natuurlijke energiebron,waarvan tot op hedengeen schadelijke bijwerkingen bekend zijn Wat dat betreft is er in de Westerse wereld geen enkel product dat met coca te vergelijken isCoca is daar omnisbaar net zoals in de westers de koffie en tabak overal aanwezig is . voila dit weten jullie ook al weer ;;het is niet de drugs cocaine?daar is een heel anders proces vr nodig om dat te verkrijgen dat is dan wel schadelijk ,maar de cocathee zelf niet. voila Edith ik heb het opgezocht in Google,en voor mij in Afrika is het de gewone coca van bij ons die mij energie en suikers gaf. groetjes van Tante Brigitte

fieke zei

Heye

Ben blij dat je daar goed bent aangekomen! Dat vloeiend Spaans komt nog wel. Je kende toch nog genoeg om die militair te laten helpen :D

Veel plezier daar op carnaval maar jou kennende zal dat wel geen probleem zijn!

Breng je wat van die cocathee mee naar België? Het klinkt fantastisch!

Hier alles goed. Nu nog eventjes genieten van de (werk)vakantie. Nog goed nieuws trouwens: Shannah en ik zijn allebei voor alle examens en stage geslaagd!
Weet jij al van iets?

Groetjes, veel feestplezier en succes daar nog

Sofie

Shannah zei

Dag kepje!

Ik ben blij om te horen dat je toch goed bent aangekomen na de lange trip en het ziek zijn.
Hopelijk heb je even zotjes kunnen doen tijdens het carnaval dan ik :p!
Ik denk aan je hoor, Stephtje! Geniet ervan en doe voorzichtig hé meid!
xxx Shan

Gwendy zei

Hey hey,

Alles nog goed daar. Hier hebben we carnaval overleefd ;) En de eerste plaats in Heist behaald natuurlijk met onze mooie kar!!!

Buiten dat gaat het leventje hier gewoon verder. Werken, eten, slapen, werken, eten, slapen,...

Met mama en papa alles goed. Ook met Chipie en de poes. Je hebt de groetjes van allemaal.
Sandrine is vorige woensdag bevallen van Arno (30/01/08), 50 cm en 3,4 kilogram.
Voor je examens en stage ben je geslaagd maar ik had al gevraag aan Nils om dat door te bellen naar je.

Moest je nog iets willen weten zend je maar een mail. Ik kijk alle dagen (ook op je site).

Veel groetjes,
Gwendy, mama en papa