zaterdag 16 februari 2008

Dag 16: woensdag 13 februari

Een rotdag! Ik heb het gevoel dat ik niet ‘serieus’ genomen wordt in de lagere school. Er werd afgesproken dat ik hier ‘zorgcoördinator’ zou zijn: kinderen apart nemen die het moeilijk hebben, extra oefeningen voorzien, ... Een volledige klas overnemen kan niet omdat alle leerkrachten hier zijn en omdat het een vereiste is dat je perfect Casteliaans spreekt. Sommige kinderen hier spreken zelf amper Casteliaans dus is het van uiterste belang dat ze het juist aangeleerd krijgen.
Nu, ik zag dat wel zitten, zorgcoördinator... Maar dat is iets anders dan assisteren tijdens de turnlessen, toch? Vandaag dan gepraat met de Padre en ik ga vanaf nu 18 uur engels geven in het zesde, zevende en achtste leerjaar. Je kunt het niveau vergelijken met het vierde, vijfde en zesde leerjaar. De overblijvende uren zal ik eerst en vooral gebruiken om te observeren. Ik denk dat ik dan zelf wel zal zien waar de problemen zitten en eventueel voorstellen doen om iets te doen tijdens de andere lessen.

Geen opmerkingen: