zondag 24 februari 2008

Dag 22: dinsdag 19 februari

Deze morgen les Engels gegeven in het college, deze middag les gegeven in het eerste leerjaar. De kinderen vonden het heel leuk met de tekeningen! Het was wel niet gemakkelijk. De kinderen hebben, zoals ik eerder al zei, geen discipline. Hebben ze geen zin om mee te werken, dan is dat maar zo en doen ze andere dingen. Ook tijdens mijn lesjes waren er dus kinderen die stoorden en niet steeds deden wat ik vroeg. Je kan daar weinig aan veranderen en dat zou ook niet aanvaard worden hier in deze school. De directeur heeft niet graag dat ik er ben. Hij is – volgens Lia – bang voor wat ik zal denken. Hij weet dat het onderwijs in België veel beter is. Hij staat dus absoluut niet open voor nieuwe dingen, voor een andere didactiek, ... Ik vind dit wel jammer, want daardoor kan ik niet volledig doen zoals ik zou doen. Ik blijf een beetje vasthangen aan de didactiek van hen.
In het college – waar het zesde, zevende en achtste leerjaar zijn ondergebracht – staan ze er wel helemaal open voor. Ze zijn blij dat er een Belgische stagiair is, met een andere aanpak, een andere didactiek. Ik heb tijdens mijn observaties al heel wat ideeën kunnen opdoen – hoe het op een simpele manier ook kan – maar ook zij hebben al ideetjes kunnen opdoen van mij.
Er is dus zeker een goede samenwerking tussen ons!

Geen opmerkingen: