zaterdag 16 februari 2008

Dag 18: vrijdag 15 februari

Deze morgen moest ik gelukkig maar om 11.30 u. op school zijn. Gisteren niet teveel kunnen voorbereiden aan mijn lesjes doordat de elektriciteit uitviel. Deze morgen werd ik al vroeg gewekt door de meiden hier naast me. Om 6 uur worden de meisjes gewekt. Ze moeten het hele internaat kuisen alvorens naar school te vertrekken.
Ik begon de dag met het voorbereiden van mijn lesjes. Daarna deed ik mijn wast. Ik vul mijn baƱador (ik weet niet hoe ze dat noemen in het Nederlands) met warm water. Normaal duurt het slechts twee minuten om water te doen koken met mijn waterkoker, vandaag een kwartier, zo zwak is de elektriciteit. Gelukkig heb ik met twee kannen warm water genoeg, de rest vul ik met koud water. Daarna een douche genomen (ijskoud!), maar ik voelde me toch opgefrist.
Om 11.15 u. ben ik dan naar school vertrokken. Het was weer superleuk!
Vanavond eindelijk vrijdag! Het zijn lange dagen hier: vroeg op, veel rondlopen en redelijk laat in bed. Maar het is heel leuk hier! Het was nipt, maar ik ben blij dat ik er mijn tanden heb ingezet om mijn zin door te drijven.
Morgen terug naar Potosi met de bus... Dat wil zeggen: om 5.15 u. opstaan! Slaapwel!

Geen opmerkingen: