zaterdag 5 april 2008

Dag 63: zondag 30 maart

Vandaag naar Potosi geweest. Ik haat het steeds, maar ik moet nu eenmaal toch iets van me laten horen he. Deze morgen dus om 5.30 u. opgestaan om het busje te nemen naar Potosi. Echt een hel, zo vroeg opstaan op een zondag! Maar goed...
In Potosi aangekomen ben ik naar de Grote Markt geweest, naar het internetcafé waar ik steeds naartoe ga. Vreemd genoeg was het gesloten. Er stond nog een ander meisje voor de deur te wachten, met wie ik dan maar begon te praten. Ze werkte daar en was aan het wachten op de baas. Een half uur praten later (over een vrouw die Duivelse trekken heeft, je bijt en dan uiteindelijk sterft... fabel of waarheid? Ik weet het niet maar heb zo wel een idee...) bleek dat er in heel Potosi geen electriciteit was, en dus ook geen computer!!! En dit tot 12 uur! Daar stond ik dan, om 8 uur ’s morgens. Ik dacht dat ik gek zou worden. Maar goed... Ik ben dan naar de verschillende markten geweest. Er heerst altijd een heel gezellige sfeer én ik zocht een DVD over de mijnen in Potosi. Die heb ik dan ook gevonden. Deze avond bleek echter dat ik hem niet kan bekijken... Gelukkig heeft het mij maar 35 eurocent gekost.
Na wat rond te lopen in Potosi wou ik m’n ticketje kopen voor de terugreis naar Caiza. Daarvoor moet je een hele steile helling op. Daar aangekomen: gesloten! Ondertussen had ik al hevige hoofdpijn van het vele rondlopen (ja, 4000 meter hoogte is niet te onderschatten) en alles bleef maar tegenslaan.
Eindelijk 12 uur, er was elektriciteit. Ik wou op de plaats blijven waar de bussen vertrekken, maar het internetcafé daar ging maar niet open. Alweer naar de Grote Markt dus...
Ik ben er dan toch in geslaagd alles te doen dat ik moet doen. Twee uur later kon ik alweer vertrekken naar de bus. Maar ook op de bus niets dan pech. Er zat een zeer dikke vrouw naast me, en niets tegen dikke vrouwen, maar ze nam echt wel heel veel plaats in. Daar zat ik dan... Opeengepropt als een sardientje. Bovendien was het nog eens ijskoud ook.
Deze dag is gelukkig voorbij. Snel vergeten maar!

Geen opmerkingen: